miercuri, 28 iulie 2010

pion Iliescu

Am citit cartea scrisa de dl Cartianu despre ultimele zile ale lui Ceausescu, de fapt o suma mare de citate din diverse interviuri, scrisuri, comisii, hartii despre zilele acelea. Mi-am dat seama ca sunt multe lucruri pe care le tineam minte altfel (?) si multe pe care nu le stiam dar foarte interesante.
Ce mi-a ramas in minte au fost cuvintele dl Brucan (citez din memorie) : Cand a venit trenul revolutiei, noi eram deja in gara. Ne-am suit in el si am preluat conducerea prin Iliescu.
Si confirmarea dl Magureanu ca s-a intalnit cu dl Iliescu inntr-o padure pe la inceputul anilor 80 ca sa-i comunice ca rusii o sa-l puna presedinte dupa inlaturarea lui Ceausescu.
Recunosc ca mi s-a cam destramat mitul conform caruia Iliescu e mama tuturor raului. Pentru ca Iliescu a fost doar o fatada pentru baietii din spate. Lui i-a fost frica sa semneze "Scrisoarea celor 6", i-a fost frica sa vina la procesul lui Ceausescu si in general ii este si acum frica de istorie. Adica un pion.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu